האם מומלץ להתקין פרגולת בטון?

הן גדולות, הן מעצבות, ומה שבטוח – לכל אחד יש דעה אחרת לגביהן. הכירו את פרגולות הבטון: ז'אנר בניית פרגולות שנפוץ בישראל במהלך העשורים האחרונים. יוצרים פרגולה מחוברת לבית שהקורות שלה, בקירות או בתקרה, הן בעצם קורות בטון חזקות – ונהנים מפרגולה מיוחדת שמשלתבת נהדר לצד מבנה הבית.

יתרונות פרגולת בטון

בטון, כמו תמיד, הוא חומר גלם חזק ומסיבי שמאפשר בניית יצירות מפוארות בעלות מראה אורבני ויציבות אופטימלית. אחרי שתבנו פרגולת בטון מתוכננת היטב, היא תישאר יציבה וחזקה למשך עשרות שנים.

בין אם מתקינים את פרגולת הבטון תוך בניית שאר חלקי הבית או אם יוצקים מוטות בטון בנפרד לאחר הבנייה, מדובר בתשתית פרגולה משתלמת שלרוב תהיה זולה יותר מאשר התקנת פרגולת אלומיניום, גם אם מוסיפים לה פיצ'רים כגון גג נפתח או תאורה מובנית.

בין קורות הבטון בגג נהוג להניח קורות גג או שלבים נפתחים מאלומיניום, מבמבוק או מעץ – או אפילו להתקין מעין חלונות זכוכית (מחומר חצי שקוף, פוליקרבונט למשל). התוצאה יפה מאוד ונוחה לשימוש: הבטון משתלב עם מראה הבית וחומרי החיפוי מוסיפים מראה מעוצב לפרגולה.

ניתן להפיק קורות בטון במגוון צורות וגדלים וכך לעצב פרגולה בצורות מעוקלות, מרובעות או מלבניות, כיד הדמיון הטובה. הצורות המעניינות יוסיפו הרבה חן למעטפת הבית.

ניתן לעצב את הבטון עצמו במגוון דרכים: לשבץ אותו באריחים, לצבוע אותו בקלות, לעצב אותו עם טיח כדי ליצור מראה של חומר גלם אחר או להצמיד אליו עציצים וריהוט חוץ.

במידה ותרצו לשלב בבניית הבית מסגרת בטון מוכנה ללא רגליים, ניתן יהיה להתקין בין שלבי הבטון חומרי קירוי ליצירת פרגולת בטון תלויה.

ניתן אפילו להתקין פרגולת בטון על גבי שני עמודי בטון או יותר שמעליהם יורכב גג מאלומיניום או מעץ. היתרון הוא בכך שרגלי הפרגולה יהיו חזקות במיוחד ויחזיקו את הגג ביציבות רבה.

חסרונות פרגולת בטון

כמו רוב סוגי הפרגולות, גם פרגולת בטון יש לתחזק מדי פעם כדי לשמור על המראה העדכני והרענן שלה. בתחזוק פרגולת בטון צריך לצבוע ולטייח סדקים שנוצרו בבטון, לוודא שרכיבי הגג של הפרגולה מוצמדים היטב למקומם ולבדוק את מערכת ניקוז המים (אם מותקנת כזו) כדי לוודא שהיא לא נסתמה מלכלוך ופסולת.

פרגולת בטון שתוכננה לפי סטנדרטי עיצוב ישנים עשויה להיראות ישנה ולא אופנתית לאחר מספר שנים.

כדי לפרק אותה, במידת הצורך, יש לקרוא לחברת פירוק פרגולת בטון ולא ניתן לבצע זאת לבד או בעזרת בעל מקצוע אחד.

פירוק פרגולת בטון

אם יש לכם פרגולת בטון ישנה בחצר, ואתם רוצים לחדש את העיצוב, או אם קניתם בית בו יש פרגולת בטון שלא מוצאת חן בעיניכם – אין בעיה, ניתן להסיר פרגולות בטון. חברות הסרת פרגולות בטון מחזיקות בצוותי מומחים לפירוק הפרגולה תוך שימוש בטכניקות ניסור בטון ובציוד ייעודי להסרת בטון. לאחר ההסרה על חברת הפירוק להוביל את הבטון לאזור פסולת בניין ייעודי. חשוב לוודא שאנשי החברה מבצעים בדיקות יסודיות לפני הסרת פרגולת הבטון כדי שלא יפגעו ביציבות הבית ולא יורידו אף קורה או עמוד תומך שחיוניים למבנה הבית.

מעוניינים לבנות פרגולה חדשה או לקבל ייעוץ ולבחור את הפרגולה המושלמת עבורכם? דברו איתנו!

תוכן עניינים
יוסי מזרחי
יוסי מזרחי

עם ניסיון של מעל עשור בתחום. מתקין מקצועי ומדיוק עם חשיבות רבה לפרטים הקטנים .

אהבתם? שתפו מאמר זה!
התקשרו עכשיו
רגע! לפני שאתם עוזבים...
השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם ללא התחייבות