סגירת חורף לפרגולה – כך תכינו את הפרגולה שלכם

מזג האוויר מכתיב את אורח החיים שלנו במגוון עצום של היבטים. אנחנו בונים בתים כדי למצוא מחסה מפני כוחות הטבע, עוברים דירות למקומות עם מזג האוויר המועדף עלינו, לובשים בגדים לפי מזג האוויר וכמובן, משנים את החפצים שסביבנו לפי מזג האוויר. אז כשהחורף מתקרב זה הזמן לעצור לרגע ולחשוב על חפצי הבית שכדאי להכין לחורף. בראשם חלקו החיצוני של הבית – הגג, הקירות, החצר, שביל הכניסה, החניה והפרגולה שניצבת בחצר. בואו נלמד מהי סגירת חורף לפרגולה ואיך להכין את הפרגולה שלנו לחורף!

  1. בדיקת תשתיות: הפרגולה היא מבנה גדול ומסיבי מאוד. לכן, במקרים של רוח חזקה במיוחד או של סופת גשמים, אם היא תתמוטט או תתנתק מהקרקע – התוצאות עלולות להיות הרות אסון. כדי לבדוק שהפרגולה מוצמדת היטב לקרקע יש לעבור ולהסתכל באופן מדוקדק על התשתיות שלה, לנענע את חלקיה ולבדוק האם כל הפרגולה ניצבת באופן יציב על הקרקע או שחלקים מסוימים התחילו להתרופף. ייתכן שהבעיה תהיה ביסודות הפרגולה, כשהאדמה סביב יציקת הבטון של רגלי הפרגולה תיסחף, או שהבעיה תהיה בחיבורים בין קרשי הפרגולה עצמם. בכל מקרה, חלקים רופפים של הפרגולה הם סכנה שתחמיר במשך החורף ולכן חשוב לתקן אותם מראש. איך? מבריגים מחדש את החלקים השונים, מחזקים חיבורים קיימים ובעת הצורך יוצקים מחדש יסודות או מיישרים את פני הקרקע.
  1. צמחייה: מה, הבולגוויניה המלבלבת שלי פוגעת בפרגולה שלי?! כנראה שלא, אבל יכול להיות שעץ הארז האיתן שניצב לצדה דווקא כן. עצים כבדים, ענפים חדים וצמרות עצים שניצבים סמוך לפרגולה עשויים להישבר וליפול על הפרגולה בזמן סערה, וכך לגרום לשברים, שריטות והתמוטטויות. מה עושים? בודקים בתחילת החורף את הצמחייה סביב הפרגולה ואם רואים ענפים חשודים בסביבה מקצצים אותם מראש או מסיטים אותם לאזור אחר של הגינה.
  1. תיקוני צבע: יש לכם פרגולה מעץ? הזמן הכי טוב לבצע את התחזוק השנתי החיוני לפרגולה הוא ממש לפני החורף. אחרי הקיץ הארוך צבעי הפרגולה כבר דהויים, הקרשים סדוקים והציפוי המגן עליה עלול להתקלף ולהישחק. פרגולות עץ רבות נוטות לספוג מים ולפתח ריקבון. זה הזמן לשלוף את צבעי העץ, הלכה והחומר המגן מפני חרקים ולהפוך את מראה פרגולת העץ שלכם לחדש ורענן.
  1. איטום הגג: אם יש לכם גג פרגולה אטום או גג פרגולה נפתח עם אופציה לאיטום מפני הגשם, הגיעה שעתו הגדולה! בחורף הזה תשבו מתחת לפרגולה בזמן שהגשם יורד ותישארו יבשים! אבל קודם, צריך לבדוק שהאיטום חי וקיים. איך? בקלי קלות: סגרו את הגג, קחו צינור והתיזו מים על חלקה העליון של הפרגולה. יורד גשם בתוך הפרגולה? כנראה שהאיטום כבר לא כל כך אטום… במקרה כזה יש לעבור על פסי האיטום שנמצאים בצידי קורות הגג ולחדש את חומר האיטום.
  1. מרזב: יש לכם גג אטום ומרזב שמנקז את המים בצורה מסודרת מגג הפרגולה? עכשיו בואו נבדוק שהמרזב תקין – נקו אותו מעלים ומפסולת ובצעו את אותה פעולת התזה מהצינור כדי לראות שהמים יוצאים בזרם שוטף וששום דבר לא חוסם את המרזב. אם יש בעיה, שקלו ניקוי מרזבים לבית ולפרגולה, פעולה שממילא מומלץ בחום לבצע לקראת החורף.
  1. ריהוט החצר: יפה מאוד שבדקתם מה שלום הפרגולה שלכם, אבל נשארה מטלה אחת אחרונה – לבדוק מה שלום הריהוט שעומד מתחת לפרגולה. במקרה של פרגולה עם גג אטום תוכלו להשאיר ריהוט מתחתיה בלי שהוא יירטב מהכיוון העליון, אבל קחו בחשבון שגשם סוער עלול להרטיב את הרהיטים מכיוונים אחרים. מומלץ לשקול סגירת פרגולה כדי ליצור מרחב נעים ומוגן מרוח וממים. בכל מקרה עברו על רהיטי הפרגולה, הכניסו למחסן את הרהיטים שלא יעמדו ברטיבות וצבעו רהיטי עץ בצבע דוחה מזיקים ובציפוי לכה כדי לשמור על העץ.

רוצים לבדוק שהפרגולה שלכם תעמוד בפני סערות החורף? מחפשים מישהו מקצוען שיתקן נזקים קלים בפרגולה לקראת החורף? רוצים להתקין גג אטום לפרגולה לחורף? שואפים לסגור קירות לפרגולה בבנייה קלה? 

מקצועני הפרגולות האדיבים והמנוסים שלנו ישמחו לעזור לכם!

תוכן עניינים
יוסי מזרחי
יוסי מזרחי

עם ניסיון של מעל עשור בתחום. מתקין מקצועי ומדיוק עם חשיבות רבה לפרטים הקטנים .

אהבתם? שתפו מאמר זה!
התקשרו עכשיו
רגע! לפני שאתם עוזבים...
השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם ללא התחייבות