איך לתחזק פרגולה? כך תשמרו על הפרגולה שלכם לאורך שנים

אחרי סיום בניית הפרגולה היא ניצבת בחצר, נוצצת וחדשה, ונראית כמו המבנה הכי חדיש ויפה שיש. אבל שנה עוברת… ועוד שנה… ועם הזמן האבק, החום, הקור, הרטיבות, היובש והלחות עושים את שלהם – והפרגולה תישחק ותיראה פחות ופחות חדשה ונקייה.

בשביל להימנע ממצב כזה, וכדי לגרום לפרגולה להישאר נקייה וחזקה במשך שנים – ללא מזיקים, משקל עודף שיזיק לצורתה ותופעות לוואי – הפתרון הוא לבצע עבודות תחזוק פשוטות לפרגולה מדי שנה או שנתיים. תנו לפרגולה שלכם תשומת לב – ממש כמו שאתם מתחזקים את הרהיטים והמכוניות שלכם – ותוכלו להתגאות בפרגולה נוצצת, יפה ועמידה שתיראה נהדר גם עשר ועשרים שנה לאחר הבנייה שלה.

מהם התהליכים שכדאי לעשות במסגרת התחזוק הקבוע של הפרגולה?

ניקיון הפרגולה

אבק. אדמה. טביעות ידיים. לשלשת ציפורים. צמחייה. חרקים. הפרגולה (ולא משנה מאיזה חומר היא עשויה) צוברת לכלוך בכל יום שעובר, דבר שלא תמיד ניכר לעין אך חשוב להסיר לפני שמבצעים עבודות תחזוק נוספות. ניתן לנקות את הפרגולה בעזרת צינור מים בזרם גבוה, מברשת זיפים, ובלכלוכים קטנים – אפילו מברשת שיניים ישנה תעזור. כאשר מדובר בניקוי פרגולות עץ הלכלוך עשוי להיות עקשן יותר, בעוד פרגולות אלומיניום או ברזל עמידות יותר לפגעי הטבע ויוכלו להתנקות בקלות בשימוש במגבונים, מטליות ומברשות.

אם מדובר בפרגולה מעץ בה קיימת התפשטות טחב או מזיקים, חשוב לטפל בהם כעת: מרחו את החלק הבעייתי בחומר הדברה, ובמקרה של טחב – באקונומיקה מהולה במים עד התבהרות העץ.

סביב חיבורי הפרגולה העשויים ממתכת עשויה להיווצר חלודה לאחר תקופה. נקו אותה בחומר נוגד חלודה, ובמקרה חמור – מנעו את התפרקות החיבורים והחליפו אותם בחלקי חיבור חדשים, שעשויים מנירוסטה או מאלומיניום. אם החיבורים נמצאים במצב טוב, מומלץ בכל זאת לעבור עליהם ולחזק את חיבורי הברגים כדי למנוע התרופפות ופירוק חלקים.

צבע ולכה

הצבע דהה? הפרגולה בילתה כמה שנים טובות תחת השמש הקופחת, או שחלקי צבע התקלפו? זה הזמן לחדש אותו. רכשו את הצבע המתאים ובדקו במהלך הרכישה שהצבע מתאים לחומר הפרגולה (לרוב מדובר בצבע אקרילי על בסיס שמן). צבעו אותה, תנו לה להתייבש, ולאחר מכן בצעו ציפוי בלכה שמתאימה לרהיטי חוץ ומסננת קרינה. עדיף להשתמש בלכה אטומה למים כדי להאריך את חיי הציפוי.

שימו לב – את הצביעה רצוי לבצע בזמן בו הלחות באוויר נמוכה. כך תבטיחו עמידות גבוהה יותר של הצבע.

גזימת גפנים

פרגולות בעלות צמחים מטפסים הן פרגולות יפהפיות, ואנחנו ממליצים בחום לשתול גפנים ומטפסים שונים בבסיס הפרגולה כדי ליצור את מראה סוכת הגפנים הטבעי בחצר שלכם. אבל לאחר שהמטפס צומח ומכסה את גג הפרגולה, יש להקפיד לגזום אותו מדי עונה ולהסיר ענפים יבשים ופירות. כך תמנעו היווצרות משקל עודף שיכביד על הפרגולה ויפגע בצורתה.

קצת השקעה וטיפוח – ותהנו מפרגולה פורחת ונאה לשנים רבות!

מעוניינים לבנות פרגולה חדשה או להיעזר בבעל מקצוע לשיפוץ ותחזוק פרגולה קיימת? אנשי המקצוע שלנו כאן לשירותכם.

תוכן עניינים
יוסי מזרחי
יוסי מזרחי

עם ניסיון של מעל עשור בתחום. מתקין מקצועי ומדיוק עם חשיבות רבה לפרטים הקטנים .

אהבתם? שתפו מאמר זה!
התקשרו עכשיו
רגע! לפני שאתם עוזבים...
השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם ללא התחייבות