פרגולה מעץ ארז

פרגולות מעץ הן בין סוגי הפרגולות הנפוצים ביותר בארץ ובעולם: יש להן מראה יפה וטבעי, הן זולות יחסית לבנייה והן משתלבות נהדר עם מראה הבית והגינה באזור נוף טבעי. אחרי שהחלטתם שתרצו להתקין פרגולת עץ, ניצבת בפניכם החלטה לא פחות כבדת משקל: באיזה סוג עץ תרצו להשתמש לבניית הפרגולה? אורן, סידר, עץ טיק או אשוח – קיימות עשרות אפשרויות שנבדלות ביניהן במספר מאפיינים: כובד, מרקם, צבע, שומניות ועוד. אחד מסוגי הפרגולות השימושיים והמעניינים הוא פרגולה מעץ ארז, ועל סוג זה נדבר במאמר זה.

תכונות עץ הארז:

למרות שקיימים מספר סוגים של עצי ארז בהם משתמשים לבניית פרגולות, זן העץ בו רוב בוני הפרגולות משתמשים הוא הארז האדום שמגודל בארצות הברית ובקנדה. מדובר בעץ בעל גוון נאה מאוד, שבנוסף ליופיו יש לו יתרון אחד מרכזי: הוא חזק מאוד ולכן לא ייהרס במשך שנים, כשתצטרכו לבצע לפרגולה תחזוק מאוד מינימלי. בשוק בו רוב פרגולות העץ דורשות לא מעט עיסוק מדי שנה מדובר בהחלט במאפיין ייחודי וחיוני. נהוג להשתמש בליבת העץ לבנייה מאחר והיא חזקה יותר.

יתרונות לבניית פרגולה מעץ ארז

  • חוזק משמעותי – תוכלו להיות בטוחים שהפרגולה תעמוד ביציבות למשך שנים ארוכות.
  • מראה אדמדם, טבעי, יפה ונעים לעין.
  • עץ הארז עמיד למדי למים ולכן יתייבש בקלות אחרי גשם או שטיפה, לא יתנפח ולא יתכווץ.
  • הוא גם עמיד למדי מול שמש ולא ידהה בקלות.
  • ניתן לבנות פרגולה מעץ ארז בדרגת גימור גבוהה כך שכל פינה תיראה סימטרית ומאוזנת.
  • עץ הארז ידידותי לסביבה ותהליך העיבוד שלו לא מערב הליכים מזהמים.
  • עמידות עץ הארז למזיקים ולגורמים חיצוניים היא עמידות טבעית, ולכן אין צורך לבצע עיבוד כדי להשיג תוצאה שתחזיק מעמד היטב לאורך שנים. כך לא תצטרכו לרכוש עץ שמכיל רעלים שגורמים לריח פחות נעים, משנים את גוון העץ ומזהמים את הסביבה.
  • עץ הארז לא דורש הרבה תחזוקה ולכן לא תצטרכו לשלם מחדש על חומרי תחזוקה מדי שנה כדי לשמור על הפרגולה.

חסרונות לבניית פרגולה מעץ ארז

בעוד פרגולה מעץ ארז היא בהחלט בחירה נהדרת שכדאי לכם לשקול, גם לה – כמו לכל סוג פרגולה – יש כמה חסרונות שחשוב להכיר. להלן:

  • מרקם עץ הארז הוא רך יחסית ולכן לא פשוט לעבד אותו – הברגים והמסמרים שמכניסים אליו צריכים חיזוקים כדי שיתפסו לאורך זמן. 
  • יש לעץ הארז ריח ייחודי שמפריע לחלק מהאנשים. אם אתם יודעים שאתם רגישים לריחות, ולא בטוחים שתתחברו לריח הזה, אנחנו ממליצים להגיע לביקור בנגרייה או בבית בו נמצאת פרגולת ארז ולבדוק מה דעתכם על הריח… ייתכן ואפילו תופתעו לטובה.
  • מאחר ועץ הארז לא קל לעיבוד, ומאחר והוא מגיע אלינו מאזור צפון אמריקה במסע ארוך, המחיר שלו יקר יחסית למחירי פרגולה מעץ ולכן לא יתאים לכולם. עם זאת, חלק מהאנשים יעדיפו לבחור בו למרות זאת בשל העמידות הגבוהה שלו והעובדה שלא יידרשו להשקיע כסף נוסף בתחזוק שנתי של הפרגולה.

מחיר פרגולה מעץ ארז

עץ הארז, כמתואר, הוא לא עץ פשוט אלא עץ עמיד וחזק במיוחד. לכן הוא גם עולה יותר מאשר סוגי העצים הזולים ביותר לפרגולות: המחיר למ"ר לפרגולה מעץ ארז נע בין 700 ל-1000 ש"ח, מחיר שנמצא בערך באמצע הדרך בין העצים הכי יקרים לבניית פרגולות ובין העצים הזולים.

בקיצור…

אם אתם רוצים פרגולה מעץ דווקא, כדי לשמור על הטבעיות והייחודיות שלה ולשלב בה גילופים ועיצובים מעץ, אבל בו זמנית לא מעוניינים לטפח אותה מדי שנה כדי לשמור עליה מפני פגעי הטבע – פרגולה מעץ ארז תתאים לכם מאוד. מדובר בעץ יפה ונעים למראה שבו בזמן עמיד ביותר למזיקים ויחזיק מעמד לאורך שנים רבות. 

מחפשים חברת בניית פרגולה עם אנשי מקצוע מנוסים ואדיבים? צרו איתנו קשר:

תוכן עניינים
יוסי מזרחי
יוסי מזרחי

עם ניסיון של מעל עשור בתחום. מתקין מקצועי ומדיוק עם חשיבות רבה לפרטים הקטנים .

אהבתם? שתפו מאמר זה!
התקשרו עכשיו
רגע! לפני שאתם עוזבים...
השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם ללא התחייבות