טיפים ומידע על התקנת גדרות לגינה

כאשר מטיילים בשכונה או באזור של בתים פרטיים אי אפשר שלא לשים לב שכמעט לכל בית יש גדר שמקיפה את הגינה. בזמן התקנת הגדרות לגינה נלקחים בחשבון כמה וכמה נושאים חשובים, כולל שניים שגוברים על כולם: הצורך בפרטיות של מי שגר בבית, והרצון לשמור על הבטיחות. 

בדרך כלל הגדרות שמקיפות את הגינות והבתים הפרטיים הן גדרות אטומות, כך מי שמתגורר בבית יכול לעשות מה שהוא רוצה ולחיות את החיים שלו כך שאיש לא רואה אותו, עוקב אחריו או מרגל אחריו. 

דבר שני, ומהותי במיוחד, הוא נושא השמירה על הביטחון של מי שגר בבית. התקנת גדר לגינה עוזרת להגדרת גבול ברור של שטח הבית והגינה, וכך נוצר מצב בו אי אפשר להיכנס פנימה אל הגינה אלא אם התקבלה הזמנה מפורשת ושער הגדר נפתח עבור המבקרים. 

מתחילים בתהליך התקנת גדרות לגינה? זה הזמן לשאול כמה שאלות שקשורות לבחירת הגדר ולהתקנה שלה, ולבחור את אנשי המקצוע שיבצעו את עבודת התקנת גדר לגינה שלכם ברמה הגבוהה והמקצועית ביותר.

מה כדאי לדעת על גדרות לגינה?

למרות שנראה שמדובר בתחום שאין בו הרבה עניין או פרטים – אנחנו מבטיחים לכם שההיפך הוא הנכון. יש הרבה מאוד מה לדעת על הנושא של גדרות לגינה: ההבדלים בין חומרי גלם, הדרכים להתאמה אישית ובחירה מדויקת של אופן הביצוע. מדובר בתחום שחשוב מאד שיבוצע על ידי אנשי מקצוע, וחשוב מאוד גם לקבל ייעוץ והסבר אישי כדי לקבל את העצות הטובות ביותר שהכי יתאימו לחצר שלכם ולצרכי הבית. 

כיום קיימים בשוק הגדרות לגינה מגוון חומרי גלם שונים שמתאימים למזג האוויר הישראלי ולגינות הים-תיכוניות שלנו. גם לגובה הגדר יש חשיבות, וכמובן – חייבים לשים לב לתנאי שטח שונים בהיקף הגדר – כניסה עם שער, הגינה עצמה, חנייה של הרכב המשפחתי, קרבה לחלונות הבית או צלע משותפת עם הבית השכן. כל אלה הם נושאים שצריכים להילקח בחשבון ובמידה והלקוח לא מודע אליהם מוטל על איש המקצוע שמסייע ומלווה אותו לתת לו את ההמלצות הטובות ביותר שנכונות לבית שלו.

מה צריך לדעת לפני שמחליטים להתקין גדר לגינה?

ראשית, חשוב מאד לדעת שלא מומלץ להתמהמה עם הבחירה וההקמה של הגדר. אף אחד לא רוצה לגור בבית פרטי בחשש שמישהו צופה בו, רואה כל מה שקורה בבית או חלילה מתכנן לפרוץ פנימה. עברתם דירה לבית פרטי חדש ואתם מרגישים חשופים? חשוב להתעסק עם התקנת גדר לגינה כמה שיותר מוקדם. 

להלן כמה נושאים שיש להתייחס אליהם בעת בחירת הגדר:

  • מידות – חשוב למדוד את היקף הגדר בגינה שלכם בצורה מדויקת, ולשים לב שלא חורגים משטח הבית, לא חורגים אל תוך שטחו של הבית השכן אך גם לא מפספסים שום שטח ששייך לבית שלכם באופן חוקי.

  • סוג הגדר – הגדר יכולה להיות גדר צומחת ופורחת, היא יכולה להיות עשויה מקורות עץ המונחות לאורך או לרוחב (זו גם הגדר הפופולרית ביותר), ממתכת או משילוב של כמה חומרי גלם, ואפשר להתקין אפילו גדר זכוכית. אבל, לצד כל האפשרויות, ודאו שאתם מתקינים גדר לגינה תוך התחשבות בנוף הטבעי שלה הבית והגינה שלכם, כדי לא ליצור מראה מלאכותי שלא משתלב עם הנוף הקיים.

  • תוספות – שער, מצלמה במעגל סגור, פתח לחנייה של הרכב המשפחתי ועוד ועוד – קחו בחשבון את הרצון בתוספות אלו בעת תכנון הגדר.

  • עיטורים ועיצוב – כיום, בעולם העיצוב המגוון שלנו, חבל לבחור בגדר רגילה או משמימה! עיצוב הגדר צריך לשקף כלפי חוץ את הטעם האישי שלכם, וזה הזמן לטייל בקטלוגים כדי לבחור את העיצוב שהכי מוצא חן בעיניכם בתחום הגדרות לגינה.

היתרון הגדול של גדרות עץ

אחרי שנים של התמחות בתחום בניית גדרות לגינה ממגוון סוגי חומרים, אנחנו יכולים להכריז בשמחה – אין כמו עץ! באלמנטים רבים של עיצוב פנים או חוץ העץ משמש לשם יצירת אווירה חמימה, נעימה ומזמינה, אפשר לבחור אותו במראה הטבעי שלו או כשהוא צבוע, קורות העץ יכולות להיות מותקנות לאורך או לרוחב ויש לכך השפעה על המראה הסופי. גדרות מעץ גם מתאים לתנאי מזג האוויר בכל רחבי המדינה כך שהוא לא מתקלקל או מגיע למצב בו צריך להחליף את הקורות או את הגדר כולה לאורך שנים רבות. כיום אפשר לעצב באופן חופשי גם את קורות העץ או לשלב אותן עם אלמנטי עיצוב או חומרי גלם אחרים. כך גם הגדר הופכת לחלק בלתי נפרד מהמראה של הבית כולו ומי שיבקר בבית ובגינה לא יוכל להתעלם מהחשיבה לעומק על הקשר העיצובי בין חלקו החיצוני של הבית לבין חלקו הפנימי.

תחום הגדרות לגינה התפתח משמעותית בשנים האחרונות ויש טווח רחב של עיצובים וחומרים לבחירה, כדי שבסוף התהליך יהיה נעים ונחמד לשבת בגינה ולדעת שהגדר שומרת על כל בני המשפחה.

מחפשים מתקיני גדרות לגינה עם מומחיות, ניסיון ומגוון עיצובים מדהימים? צרו איתנו קשר!

תוכן עניינים
יוסי מזרחי
יוסי מזרחי

עם ניסיון של מעל עשור בתחום. מתקין מקצועי ומדיוק עם חשיבות רבה לפרטים הקטנים .

אהבתם? שתפו מאמר זה!
התקשרו עכשיו
רגע! לפני שאתם עוזבים...
השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם ללא התחייבות