פרגולות מעץ איפאה

פרגולות עץ נפוצות מאוד בארץ בשל המראה הטבעי שלהן, נוחות עיצוב העץ והעלות המשתלמת. בארץ נהוג להשתמש במספר זנים שונים של עץ לבניית פרגולות: ארז, אלון, אשוח, עץ גושני, אורן ועוד. בין היתר, אחד העצים המבוקשים ביותר לבניית פרגולות הוא עץ האיפאה. לעץ מספר תכונות שהופכות אותו לעץ אידיאלי לבניית פרגולות: הוא חזק במיוחד, לא גמיש, בעל צבע חום כהה ואחיד, ועשיר בשמן טבעי שהופך אותו לעמיד במיוחד מפני מזיקים ופגעי מזג האוויר.

מה כדאי לדעת לפני שמשתמשים בו לבניית פרגולה, היכן תוכלו למצוא פרגולות מעץ איפאה ומדוע משתלם לבנות פרגולה דווקא מהעץ הזה – קבלו את המדריך המלא שלנו לשימוש בעץ איפאה לבניית פרגולה.

הדרך שלכם לפרגולה מתחילה כאן

לקבלת הצעה משתלמת חייגו עכשיו 

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

תמונות - פרגולות מעץ איפאה

מהו עץ האיפאה?

עץ האיפאה, שנקרא גם עץ טבקו, נפוץ במיוחד באזור קו המשווה ודרום אמריקה – בעיקר בברזיל, שם הוא גם מיוצר באופן מסחרי. העץ צומח עד לגובה של כ-60 מטרים, הוא בצבע חום כהה ונוטה לשמור על עצמו מפני מזיקים בעזרת אחוז גבוה של שומן טבעי וסיבים דחוסים ומוצקים. בשל תכונות אלו העץ משמש לצורכי בנייה חיצונית לבית – רהיטים, פרגולות ודקים – ומשמש לבניית פרגולות רבות בארץ ובעולם.

למה כדאי לבנות פרגולה מעץ איפאה?

  • לעצה איפאה צבע אחיד, כהה ונאה, ללא עיניים וחורים. 
  • המרקם שלו דחוס ועבה ולכן הוא עמיד לתנאי חוץ ונראה טוב וחזק.
  • בשל תכולת השומן הגבוהה של העץ הוא עמיד לחרקים, ולכן שימושי מאוד לבניית פרגולות. 
  • הוא דורש מעט מאוד תחזוק בניגוד לעצים אחרים. תוכלו להסתפק בצביעה אחת פעם בשנה בשביל לשמור על הפרגולה במצב מעולה.
  • האיפאה עמיד יחסית בפני פגיעות, מכות, חבטות ונפילות.
  • העץ קל לצביעה (אך קשה להברגה, להדבקה, לחיתוך ולליטוש).

דברים נוספים שכדאי לדעת

חסרונות השימוש בעץ איפאה לבניית פרגולות:

בשל היתרונות הרבים של העץ ובשל הצורך בשינוע שלו מאזור דרום אמריקה – הוא יעלה יותר מאשר עצים אחרים שמגיעים לישראל. האיפאה מיובא מידי ספקים מאושרים בלבד שמקבלים אישורים מיוחדים לכריתת העץ.

בנוסף, העץ דורש מכשירים חזקים יותר לצורך העיבוד שלו, בשל הצפיפות הגבוהה וההרכב השומני של האיפאה. דבר זה מעלה את מחיר העץ. בנוסף, במידה וחלמתם ליצור פרגולה מעץ איפאה בעצמכם – עדיף שתחשבו פעמיים… העץ דורש מכשירים מיוחדים וכוח רב בשביל לעבד אותו ועדיף ללכת במקרה כזה על עץ אחר שיהיה קל ופשוט לעיבוד עצמי. מסיבה זו אנחנו לא משווקים את העץ כחומר גולמי אלא רק בונים ממנו פרגולות בעצמנו.

מחירי פרגולות מעץ איפאה

מחירי פרגולות עץ איפאה ינועו לרוב בין 800-1000 ש"ח למטר רבוע.

 

בקיצור, נמליץ לכם לשקול בניית פרגולה מעץ איפאה כאשר מספר תנאים מתקיימים: התקציב שלכם הוא בינוני-גבוה, חשוב לכם שהפרגולה תחזיק מעמד שנים ארוכות, ואתם לא מעוניינים להשקיע הרבה בתחזוק שלה. התוצאה תיראה נפלא ותלך איתכם שנים ארוכות!

תוכן עניינים
יוסי מזרחי
יוסי מזרחי

עם ניסיון של מעל עשור בתחום. מתקין מקצועי ומדיוק עם חשיבות רבה לפרטים הקטנים .

אהבתם? שתפו מאמר זה!
התקשרו עכשיו
רגע! לפני שאתם עוזבים...
השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם ללא התחייבות