פרגולות מעץ גושני

"פרגולות מעץ גושני" "פרגולה כפרית" "פרגולה מקורות עץ" המונחים האלו נזרקים לכל עבר בתהליך ההחלטה על פרגולת החלומות שלכם ואין לכם שמץ של מושג על מה מדובר? אנחנו כאן כדי לסדר את העניינים! בואו נכיר את הפרגולה הגושנית ונבין מה מבדיל אותה מפרגולות אחרות ולמה שווה לכם לבחור פרגולה כזו.

הדרך שלכם לפרגולה מתחילה כאן

לקבלת הצעה משתלמת חייגו עכשיו 

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

תמונות פרגולות מעץ גושני

מהו עץ גושני?

הכינוי "עץ גושני" מתייחס לקורות עץ גבוהות, עבות ומסיביות שנחתכות מאחד ממספר זני עצים שונים. זני העץ הגושני הם עצים בעלי מרקם צפוף שגדלים לגובה גבוה בצורה ישרה וכך מאפשרים חיתוך קורה גדולה מתוכם בלי עיבוד צורת הקורה עצמה. בין העצים: אשוח לבן, אלון, דאגלס פייר. 

מאחר וסוגי העץ הגושני הם עצים מסיביים ועבים, לרוב העדיפות היא לא לעבד אותם יותר מדי אלא להשאיר אותם בצורה הטבעית, העבה, הסדוקה והכפרית וכך לזכות ליתרונות העץ הצפוף העמיד בפני מזג האוויר והחרקים וגם להנות ממראה פרגולה כפרי ומיוחד. הפרגולות האלו, פרגולות עץ בעלות קורות עבות ולא מעובדות, לרוב עם גג קורות בשתי וערב – נקראות פרגולות גושניות.

למה כדאי לבנות פרגולה מעץ גושני?

  • מאחר והעץ הגושני המצוי לא דורש עיבוד רב, הוא זול יותר. עיקר ההשקעה היא בסחיבת העץ הכבד ובבניית הפרגולה.
  • פרגולה מעץ גושני תהיה חזקה מאוד ועמידה מפני רוח ומשקל בשל חוזק קורות העץ הטבעיות.
  • העץ הגושני בעל מרקם צפוף ולכן הוא יחסית עמיד מפני נזקי מזק האוויר ונזקי חרקים.  
  • לאחר שימון העץ הוא מתייבש במהירות ומקל על העבודה איתו.

דברים נוספים שכדאי לדעת

חסרונות השימוש בעץ גושני לבניית פרגולות:

  • המראה הכפרי, הבלתי מהוקצע והכבד לא יתאים לכולם. בחלק מהחצרות פרגולה גושנית תשתלב נהדר ובחלקן היא תיראה גסה וכפרית מדי.
  • למרות שתחזוק העץ בפרגולה גושנית הוא די מינימלי יחסית לסוג עצים אחרים, הוא עדיין דורש צביעה, שימון ותחזוקה מפעם לפעם (בניגוד לפרגולת אלומיניום) מאפיין שכדאי לזכור מראש ולשקול לפני ההחלטה.

 

מדי שנה או שנתיים רצוי לבצע ניקיון של העץ בעזרת מטלית לחה, לייבש אותו ולאחר מכן לצבוע את העץ הגושני בצבע נוגד חרקים ומסנן קרינת שמש. 

בנוסף, אל תדאגו אם תראו שנוצרים בפרגולה הגושנית שלכם סדקים בעץ: זה מאפיין טבעי לעץ גושני, בשל העובדה שהוא עץ טבעי ולא מעובד. המראה הזה הוא חינני בעיני רבים ומתאים לסגנון הכפרי של הפרגולה הגושנית.

מחירי פרגולות מעץ גושני

מחירי פרגולות עץ גושני ינועו לרוב בין 6,000 ש"ח ל-12,000 ש"ח בהתאם לסוג העץ המדויק, לגודל הפרגולה, למספר שכבות הצבע ולמורכבות המבנה הרצוי והגג. שימו לב: יש לתכנן מראש את מבנה הפרגולה עם המתקין שלכם, כדי לוודא שתאהבו את התוצאה, כולל קורות עץ בולטות וסגנון הגג. מדובר בפרגולה כפרית גדולה ובולטת לעין, חשוב לעבור על פרטיה מאחר והם ייראו היטב.

 

מחפשים מתקין פרגולות אדיב ומנוסה? רוצים להקים פרגולה גושני כפרית ומהממת בחצר? דברו איתנו ונשמח לעזור!

תוכן עניינים
יוסי מזרחי
יוסי מזרחי

עם ניסיון של מעל עשור בתחום. מתקין מקצועי ומדיוק עם חשיבות רבה לפרטים הקטנים .

אהבתם? שתפו מאמר זה!
התקשרו עכשיו
רגע! לפני שאתם עוזבים...
השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם ללא התחייבות