פרגולות עץ עשה זאת בעצמך – איך לבנות פרגולה לבד צעד אחר צעד

רוצים פרגולה מושלמת, אבל גם מחפשים פרויקט מעניין להשקיע בו בתקופה הקרובה? יש לנו תוכנית פעולה נהדרת עבורכם! בניית פרגולה בבית היא משימה בדיוק בגודל הנכון לחובבי בנייה, שיפוצים ונגרות, ולא – אתם לא חייבים מכונות ענק או נגרייה שלמה לרשותכם. ניתן גם להיעזר בבעל מקצוע לביצוע חלק מהבנייה (התאמת קורות עץ לגדלים הנכונים, לדוגמה) ולבצע בסופו של דבר פרגולת עץ, עשה זאת בעצמך אורגינל, שבכל פעם שתשבו תחתיה תוכלו גם להנות מהצל – וגם לטפוח לעצמכם על השכם ולהנות מהידיעה המספקת שמדובר במשהו שבניתם במו ידיכם.

למה כדאי לבנות פרגולה מעץ לבד?

  • כמו שכבר ציינו, זה כיף ומספק במיוחד.
  • מדובר במשימת בנייה בגודל בינוני, אתגר שיתאים למי שכבר בנה דברים קטנים ורוצה לקחת על עצמו משימה מתקדמת יותר, בתור פרויקט קיץ, קורונה או בכלל 😉
  • בניית פרגולה מעץ בעצמכם חוסכת את עלויות בניית הפרגולה שתצטרכו לשלם לאיש מקצוע אחרת, ובכך תחסכו לעצמכם סכום כסף נכבד.

מה תצטרכו כדי לבנות פרגולה מעץ בכוחות עצמכם?

קודם כל, ודאו שיש ביכולתכם לבנות את הפרגולה: אם אין לכם ניסיון בנייה בכלל, רצוי להתחיל מפרויקט קטן וזול יותר כדי לצבור ניסיון. במידה ואתם כבר די מנוסים, לכו על זה – וקבעו מראש עם אדם נוסף שיסייע לכם בהגשה ובסחיבת הקורות, בהחזקתן ובמדידות.

לאחר מכן השיגו אישור בנייה: הודיעו למועצה המקומית על התכנון והשיגו אישור מהנדס. האחראים על התחום יפנו אתכם למסמכים המתאימים.

שנית, צאו החוצה ומדדו את השטח: מה גודל הפרגולה שתרצו, ומה גובהה? שימו לב לתכנן פרגולה שלא תהיה קטנה מדי, ועם זאת אל תשאירו מרווח של יותר מארבעה מטרים בין עמוד לעמוד.

לאחר מכן הזמינו את העץ המתאים (עץ דובדבן,עץ גושני, עץ ארז, עץ אורן, עץ איפאה, עץ אשוח) רכשו אותו מנגרייה. תוכלו לקנות קורות גולמיות, שעברו עיבוד אך כולן באורך בסיסי ללא חיתוך מיוחד, או לקנות קורות שכבר נחתכו לצרכיכם ועברו צביעה בחומר איטום ובלכה. אנחנו ממליצים ללכת על האופציה השנייה בשל פשטות העבודה, אך כמובן שאם תרצו לנסר ולמדוד את הקורות בעצמכם – אין שום בעיה. זכרו לצבוע את הקורות בלכה מראש. כמו כן, יש להזמין חומרים לבטון, חומר גלם רצוי לגג, תושבות וחיבורים ממתכת.

לבסוף, ודאו שיש לכם בבית כמה כלים חיוניים: מסור דיסק, ברגים, מברגה ומקדחה. אם אין לכם את הכלים זה הזמן להשאיל או להזמין.

שלבי בניית הפרגולה צעד אחר צעד

הגענו למאני טיים! אלו שלבי בניית פרגולת העץ בעצמכם:

תהליך בניית פרגולה אינפוגרפיקה

  • חפרו ארבעה או שני בורות במקומות בהם אתם מתכננים להציב את רגלי הפרגולה. הבורות צריכים להיות בעומק של לפחות 50 ס"מ כדי שהפרגולה תהיה בטוחה ויציבה.
  • הניחו בתוך הבורות תושבות מתכת שיחזיקו את הקורות.
  • שפכו בטון לתוך הבורות וישרו אותו. כעת הניחו את המבנה לתהליך ייבוש של כיומיים.
  • הרכיבו את קורות עץ לתוך התושבות באופן מדויק.
  • ועכשיו, להרכבה: קחו את שאר הקורות ואת תוכנית הבנייה וצרו גג וקורות להרכבת הגג, תוך קידוח והברגת הקורות בקצותיהן. זה הזמן להיעזר באנשים שיחזיקו עבורם את הקורות.
  • ועכשיו, הרכיבו את הגג הרצוי: הדקו יריעת במבוק, סנטף או קורות עץ לגג והצמידו היטב.
  • במידת הצורך, מרחו בשכבת לכה נוספת.

עשיתם זאת! צאו לשבת מתחתיה ולהשוויץ לכל השכונה!

צריכים עזרה? דברו איתנו

תוכן עניינים
יוסי מזרחי
יוסי מזרחי

עם ניסיון של מעל עשור בתחום. מתקין מקצועי ומדיוק עם חשיבות רבה לפרטים הקטנים .

אהבתם? שתפו מאמר זה!
התקשרו עכשיו
רגע! לפני שאתם עוזבים...
השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם ללא התחייבות