סגירת מרפסת עם בנייה קלה

החורף מגיע, המשפחה מתרחבת – מזל טוב! – או שהחלטתם לשדרג את ערך הדירה שלכם: זה הזמן לחשוב על סגירת מרפסת עם בנייה קלה, תהליך זריז שיאפשר לכם להפוך מרחב שעד כה היה פתוח לאוויר העולם, ושימש כמקום ישיבה נחמד או כאזור לתליית כביסה, לחדר עם תפקיד מהותי בבית. תוכלו להפוך חדר סגור בבנייה קלה לקליניקת טיפולים, לאזור הרחבה לסלון או אפילו לחדר שינה נוסף. ככה מתרחש הקסם.

למה כדאי לסגור מרפסת דווקא בבנייה קלה?

כן, אפשר לסגור מרפסת בבנייה מקצועית, עם בטון ושיפוצים ושבירת קירות וכן הלאה. לא, זה ממש לא מתאים לכל מצב, ממגוון סיבות. לעומת זאת, כמעט לכל מרפסת ניתן להוסיף סגירת מרפסת בבנייה קלה בלי להתאמץ. בואו נביט לרגע בהשוואה בין השניים:

סגירת מרפסת בפרויקט בנייהסגירת מרפסת בבנייה קלה
מחירכמו כל פרויקט בניין – מחיר מלא שכולל התאמת יסודות במקרה הצורך, יציקת קירות ובניית גג עמיד מבטון – המחיר ינוע בין עשרות למאות אלפי שקליםיכול לנוע בין 5,000 ש"ח לכ-40,000 ש"ח בלבד, משום שהפרויקט לא דורש טכניקות בנייה מורכבות
אורך התהליךשבועות עד חודשיםמספר שבועות
גמישות צורת המרפסתמראה חדר רגיל, ניתן לשלב חלונות וחומרי בנייה שוניםניתן ליצור חדר שבנוי כולו מחלונות, חדר עם תריסים לכל אורכו או סגירת מרפסת בעזרת פרופילים שניתן לפתוח ולסגור ולשנות לפי הצורך
היתרי בנייה נדרשיםהיתר בנייה רגילהיתר בנייה לבנייה קלה – קל יותר להשיג, בהתאם לתקנות העירייה או הרשות המקומית
מגבלת כובדניתן לבנות סגירת מרפסת בבנייה רק כאשר היסודות למרפסת מותאמים לכך, רוב המרפסות חלשות מדי למשקל פרויקט בנייהרוב חומרי הבנייה הקלה קלים מאוד ולכן מאפשרים בנייה ללא סכנה כמעט בכל מרפסת. בכל מקרה חשוב לקבל אישור קבלן לפני הפרויקט
בנייה ירוקה?באופן שגרתי – שיטות הבנייה הקלאסיות לא נחשבות לירוקות. ניתן לחפש קבלן שיפוצים שמתמחה בתחוםרוב חומרי הבנייה הקלה נחשבים לירוקים יותר מחומרי בנייה רגילה
מידת ההפרעה לשגרת החייםיש צורך לקבל אישורי שכנים ולצאת מהבית לתקופה בשל הרעשהרעש מועט ולכן אין צורך לצאת מהבית

ניתן להתקין סגירת מרפסת בבנייה קלה עם גג נפתח או עם קירות נפתחים, עם מראה חלונות שקופים, עם בידוד חזק ועוד ועוד. אפשרויות העיצוב של סגירת מרפסת בבנייה קלה רבות, זולות וגמישות יותר מאשר בבנייה רגילה.

בנוסף, בנייה קלה מסוגים שונים מצטיינת בתכונות בידוד חזקות ומגוונות – כך שכבר ממש לא צריך לבנות חדר מבטון כדי לשמור על טמפרטורה נוחה ועל בידוד רעשים בתוך הבית.

שימושים שונים

  • תוכלו לסגור מרפסת בבנייה קלה עם הצטרפות תינוק חדש למשפחה (או חיית מחמד חדשה) כדי להרחיב את אזורי המחיה בבית.
  • פותחים עסק? סגירת מרפסת בבנייה קלה תאפשר לכם להקים קליניקה בתוך הבית בלי לשכור מקום חדש. חדר בבנייה קלה, בעל חלונות רבים וזווית אור טובה, מעניק אווירה נעימה שמתאימה במיוחד למקום טיפולי.
  • תוכלו לסגור מרפסת באופן שמאפשר לכם לפתוח חלקים ממנה בקיץ, וכך להנות ממרפסת חצי סגורה שמשתנה עם עונות השנה. בקיץ הילדים יוכלו לשחק באוויר הפתוח ולהנות מהבריזה, ובחורף תקבלו חדר נוסף שמשקיף אל מזג האוויר החורפי ושומר עליכם מפני הקור.
  • הרחבת חדר מסוים. צפוף לכם בסלון או שתרצו להגדיל את חדר השינה? תוכלו לסגור את המרפסת ולפרוץ את קיר הביניים כדי להפוך חדר לגדול ומרווח יותר.
  • המרפסת לא שימושית עבורכם. אולי יש בה יותר מדי שמש או רעש, או שאתם סתם לא הטיפוסים שאוהבים לבלות במרפסת – בכל מקרה, סגירת המרפסת בבנייה קלה תסייע לכם לנצל את המקום המבוזבז לטובת עיסוקים חדשים.

חומרים נפוצים לסגירת מרפסת עם בנייה קלה

  • אלומיניום, על כל צורותיו, הוא חומר מעולה לסגירת מרפסת בבנייה קלה בשל תכונותיו המועילות: הוא קל לעיצוב, קל משקל, לא מחליד ומבודד מאוד. האלומיניום ישמש פעמים רבות לבניית גג למרפסת.
  • פאנלי פח – פאנלים מבודדים עם לוחות קלקר שמוחדרים בין השכבות שלהם, לתוצאה מעולה שמבודדת את החדר באופן דרסטי.
  • סגירת ברזנט – פתרון שמשמש רק לסגירת מרפסת באופן עראי להגנה מפני הגשם, אך ללא בידוד מקצועי. הברזנט שומר על צל ויובש במרפסת וניתן לשבץ בו חלונות שקופים למראה נאה.
  • חלונות PVS – שיבוץ חלונות שניתנים להזזה, עשויים מחומר PVS שקוף ונאה. התוצאה מאפשרת לפתוח ולסגור את החדר לפי הצורך, ונראית נהדר.
  • חלונות על מסילות – הרכבת פרופילי זכוכית על גבי מסילות קרקע שמאפשרות להזיז את החלונות ולפתוח ולסגור את המרפסת בהתאם לצורך.
  • סגירת תריסים – הנחת תריסי חלונות סביב החדר ליצירת קירות חלונות שמאפשרים הצללה וחשיפת אור בהתאם לזמן ביום. ניתן להתקין תריסים חשמליים ולא רק מכניים.

חשוב לדעת

כבר יש למרפסת קיר עד חצי הגובה? הרווחתם, יהיה אפילו קל יותר מהרגיל לסגור את המרפסת, מאחר וכל מה שצריך לעשות זה להוסיף חלונות למרווח שנותר ולדאוג לגג יציב ותקין. במקרה שאין קיר אלא מעקה, נצטרך להוריד את המעקה כדי לסגור את המרפסת ולאחר מכן להוסיף קירות בבנייה קלה.

חשוב לנו לדאוג לכך שהתוצאה תהיה יפה ואסתטית, לא רק בתוך הבית אלא גם מצידו החיצוני. לכן אנחנו מקפידים על התאמת החומר בעזרתו סוגרים את המרפסת לשאר חומרי הבניין או הבית. במידת הצורך ניתן להוסיף על גבי צידו החיצוני של החדר הסגור צביעת טיח או אריחים משובצים.

מחפשים בעל מקצוע אמין לסגירת מרפסת בבנייה קלה? יש לנו ניסיון ארוך שנים בתחום ונשמח לעזור לכם!

תוכן עניינים
יוסי מזרחי
יוסי מזרחי

עם ניסיון של מעל עשור בתחום. מתקין מקצועי ומדיוק עם חשיבות רבה לפרטים הקטנים .

אהבתם? שתפו מאמר זה!
התקשרו עכשיו
רגע! לפני שאתם עוזבים...
השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם ללא התחייבות