איך להפוך פרגולה לסוכה כשרה? צעד אחר צעד

חג הסוכות מתרחש מדי שנה, בחודש תשרי לפי לוח השנה העברי. במשך שבוע שלם האדם שומר המצוות עובר לביצוע פעולות עיקריות בחייו בתוך הסוכה: שינה, אכילה ובילוי. כדי לבנות סוכה יש צורך במענה על כמה קריטריונים הלכתיים של המבנה הזמני. פרגולה שעומדת בחצר הופכת את תהליך בניית הסוכה לפשוט מאוד: הפרגולה מהווה את המבנה המרכזי, ה"שלד" של הסוכה ויש להוסיף לה כמה דברים פשוטים כדי לקבל סוכה יפה ונעימה.

בשל פשטות בניית סוכה מפרגולה לעומת בניית סוכה מאפס, פרגולות הן אביזר פופולרי בקרב משפחות דתיות וחרדיות רבות. שוקלים לבנות פרגולה ורוצים שהיא תתאים לבניית סוכה? יש לכם פרגולה בחצר ואתם רוצים להפוך אותה לסוכה ולוודא שהסוכה כשרה? להלן המדריך שלנו לבניית סוכה כשרה מהפרגולה שלכם.

מהן הדרישות העיקריות מסוכה?

  • על הסוכה להיות בנויה משלוש דפנות לפחות – כשאחת מהן יכולה להיות חלקית באורכה.
  • גג הסוכה צריך להיות זמני, ועשוי מן הצומח.
  • דרך גג הסוכה המתבונן בגג צריך לראות חלקים מהשמים – כלומר, יש להקפיד שהגג לא יהיה אטום לגמרי.
  • במידה והסוכה עומדת בנויה במשך כל השנה, יש לחדש בה משהו לקראת החג.

הוראות לבניית סוכה מהפרגולה שלכם:

דפנות:

במידה והפרגולה שלכם היא פרגולה סגורה, כלומר – מכילה קירות מזכוכית / חומר פלסטי / בד / במבוק, אין צורך להוסיף דפנות אלא רק לוודא שהיא אכן סגורה משלושה כיוונים לפחות, כשאחד מהם יכול להיות חלקי.

במידה והפרגולה שלכם עשויה ממוטות ללא קירות – נמליץ לרכוש בדים לבניית סוכה ולתלות אותם בעזרת תופסנים או קשרים על שלד הפרגולה. אם אתם בונים את הפרגולה מראש בכוונה שהיא תשמש כסוכה, כדאי להתייעץ עם מתקיני הפרגולה שלכם כדי ליצור מראש יריעות שניתנות להסטה או לפרישה בקלות במידת הצורך.

גג:

על גג הפרגולה שלכם להיות פתוח בחלקו כדי שתוכלו להשתמש בו לבניית סוכה. לכן, אם גג הפרגולה אטום – לא ניתן להשתמש בו לסוכה. אם הגג הוא גג נפתח (בעל קורות או שלבים שניתן לשנות את הזווית שלהם באופן ממוכן או ידני) פשוט פתחו אותו והניחו את הסכך מעליו כדי להנות מסוכה כשרה. ודאו שקיימים רווחים בין הסכך, ושיש יותר צל מאשר שמש בין חלקי הסכך.

אם גג הפרגולה עשוי מראש מקורות בלי חלקי גג אטומים – אין שום בעיה, פשוט הניחו מעליו את הסכך מן הצומח.

סוכה מפרגולה שעומדת בנויה במשך כל השנה:

הפרגולה שלכם מכילה דפנות והגג שלה עשוי מחומר שעונה להגדרה של סכך (כמו במבוק) ולכן היא נחשבת לסוכה במשך כל ימות השנה? אם כן, לפני סוכות עליכם לבצע בה שינוי כדי שהיא תיחשב כסוכה שנבנתה לכבוד החג ולא רק כחלק מהבית. תוכלו להוסיף סכך צמחי על הגג, לשנות את מבנה הקירות או לקשט אותה.

תוכן עניינים
יוסי מזרחי
יוסי מזרחי

עם ניסיון של מעל עשור בתחום. מתקין מקצועי ומדיוק עם חשיבות רבה לפרטים הקטנים .

אהבתם? שתפו מאמר זה!
התקשרו עכשיו
רגע! לפני שאתם עוזבים...
השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם ללא התחייבות