פרגולה מעץ – 3 קריטריונים לבחירה נכונה

פרגולה מעץ היא סוג פרגולה מאוד מבוקש. לא רק שהמראה שלה נהדר, אלא היא גם מקנה תחושת חמימות, כפריות, ביתיות ומשפחתיות לכל מתחם שבו היא מותקנת.

אם אתם בדיוק בעיצומה של החלטה לגבי רכישה של פרגולה חדשה ותוהים איך בוחרים פרגולה בצורה נכונה, כדאי מאוד שתשימו לב לשלושה קריטריונים לבחירה שנחשבים לחשובים ביותר והם אלו שיבטיחו שימוש ארוך טווח ומשתלם במיוחד.

 

בחירה נכונה של סוג העץ

הדבר החשוב ביותר בתכנון והקמה של פרגולה הוא בחירה נכונה של סוג העץ ועמידותו. ישנם מספר סוגי עצים נפוצים שמתאימים לבניית פרגולות בישראל:

  • עץ אורן – נחשב לעץ רך וככזה, ניתן ליצור ממנו פרגולות בעלות מראה מסיבי אך גם מינימליסטי יותר. צבעו חום בהיר, העמידות שלו טובה, אך מאחר והוא לא נחשב לעץ חזק מאוד, יש לתחזק אותו לעיתים קרובות יותר ככל שהוא מתמודד עם פגיעה ישירה של שמש לאורך זמן ו/או תנאי רטיבות ממושכים.
  • עץ אלון – עץ חזק ביותר שממנו יוצרים פרגולות גושניות ומסיביות. לא ניתן לעצב אותו בקלות ולכן הוא לא מתאים לצרכי הקמת פרגולות מינימליסטיות. מאחר והוא עץ חזק וכבד, יש להתחשב ביותר שיקולי משקל במידה ומעוניינים להציב אותו במרפסות או לתכנן פרגולה תלויה גדולה. הצבע שלו נע בין בהיר לחום-אדום, מה שקובע את המראה הסופי.
  • איפאה – עץ גושני מאוד חזק, בעל גוון אדמדם-חום. האיפאה עמיד מאוד נגד פגעי הטבע ומזיקים שונים ונחשב לאיכותי ביותר. הסיבים שבו מאוד צפופים, מה שמאפשר יצירת פרגולות עם פרופילים עבים ולא במראה מינימליסטי.

בפועל, ניתן לתכנן פרגולה מעץ ממגוון רחב של עצים ולבחירתכם עומדים גם העץ הלבן, אשוח דאגלס, ארז ועוד. הבחירה צריכה להישען על הממדים של הפרגולה, קווי העיצוב (מסיביים לעומת מינימליסטים), משקל הפרגולה, התנאים הסביבתיים, היכולת לעמוד בצרכי התחזוקה של סוג העץ וכמובן הגוונים.

מחפשים חברה לבניית פרגולה מעץ? עצי חזון מקימה פרגולות עץ באזור הצפון ואזורים נוספים ברחבי הארץ ומאחוריה ניסיון רב שנים ואינספור לקוחות מרוצים. עוד פרטים באתר או בדף הפייסבוק של עצי חזון.

 

שיקולי מחיר בבחירת פרגולה מעץ

בחירת פרגולה מעץ צריכה גם לקחת בחשבון את שיקולי המחיר. המחיר נקבע על פי מספר גורמים:

  • סוג העץ – בעוד האורן נחשב לסוג העץ הזול ביותר והאיפאה ליקר ביותר, בין שניהם ניתן למצוא קשת רחבה של מחירים כך שתמיד תמצאו משהו שיתאים לתקציב שלכם.
  • גודל הפרגולה – פרגולה גדולה וכבדה יותר הינה באופן טבעי יקרה יותר.
  • איכות העץ – פרגולה מעץ איכותי תהיה יקרה יותר, אך הדבר חיוני מאוד לעמידות רבת שנים.
  • סוג ההתקנה – פרגולה עומדת זקוקה ליסודות ולכן יקרה יותר מפרגולה תלויה.
  • הכנות נדרשות – לעיתים יש צורך בהכנות מקדימות, כגון פילוס לפני התקנת הפרגולה, מה שמייקר את העלויות.
  • תוספות – יש לקחת בחשבון גם תוספות שונות שמייקרות את המחיר, כגון פתרונות הצללה שונים בדמות רעפים.

 

הניסיון והמקצועיות של החברה המבצעת

הקריטריון האחרון, שהוא לא פחות חשוב מהשאר, הוא הניסיון של החברה שבונה את הפרגולה.

הניסיון של החברה מאפשר לה לתכנן את הפרגולה המתאימה ביותר מבחינה הנדסית, תוך התחשבות בחוק הפרגולות ויישום בשטח בצורה מיטבית.

הוא גם מאפשר לה לבחור עבורכם את סוג העץ המתאים וביצוע ברמה גבוהה, כך שתהיה זו רכישה חד פעמית לשנים רבות שאכן שתצדיק את עצמה. הניסיון גם מאפשר הקמת פרגולות מעוצבות, מיוחדות ומותאמות אישית ללקוח.

פרגולה מעץ

תוכן עניינים
יוסי מזרחי
יוסי מזרחי

עם ניסיון של מעל עשור בתחום. מתקין מקצועי ומדיוק עם חשיבות רבה לפרטים הקטנים .

אהבתם? שתפו מאמר זה!
התקשרו עכשיו
רגע! לפני שאתם עוזבים...
השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם ללא התחייבות