פרגולות עץ תלויות

כאשר מתכננים בניית פרגולה חשוב לקחת בחשבון את האזור בו היא תוצב. לא לכל גינה תתאים פרגולה גדולה, ולא בכל מרפסת כדאי להציב פרגולה בעלת רגליים שמגבילות את המרחב. במקרים בהם יש לכם הגבלת מקום או תנאי שטח מורכבים, נמליץ בחום לשקול התקנת פרגולת עץ תלויה, שתאפשר לכם לשמור על מראה טבעי עם הצללה מלאה תוך חיסכון במקום ועיצוב מושלם.

באילו מקרים כדאי להתקין פרגולת עץ תלויה?

  • כאשר אתם רוצים להתקין פרגולה במרפסת בעלת שטח מוגבל ולא רוצים שרגלי הפרגולה יתפסו מקום יקר.
  • כאשר אתם רוצים פרגולה שתעניק צל בכניסה לבית אבל לא רוצים שתעמוד שם פרגולה מסיבית על כל המשתמע מכך.
  • כאשר אתם רוצים לשמור על מראה סולידי ונאה בלי לתפוס הרבה מקום בעין.
  • כאשר חשוב לכם לדאוג לצל בחצר אבל אתם רוצים לשמור על שטח פתוח למשחקים ולגינון.

לפרגולת עץ תלויה מראה עדין, טבעי ונאה שמשתלב היטב עם עיצובי בתים שונים ומעניק פתרון צל נוח להפליא שמתאים להתקנת פרגולה שצמודה לקיר הבית.

מאחר והפרגולה "תלויה" על הקיר, יש לוודא בעזרת מהנדס הפרגולה שאכן יש שם מספיק מקום לתלייה מאובטחת של הפרגולה עצמה ושל מוטות או כבלי הברזל עליהם היא תיתלה.

חומרי הפרגולה

בעוד פרגולות עץ תלויות בנויות מעץ באופן כללי, חלקים מהן חייבים להיות עשויים מחומרים אחרים שיהפכו את התלייה שלה באוויר לאפשרית ובטוחה. ברוב הפרגולות התלויות ייעשה שימוש במסגרת פרגולה מפורזלת מפלדה או מאלומיניום מחוזק. למסגרת יוצמדו כבלי ברזל או מוטות פלדה, שיצמידו את הפרגולה לקיר וידאגו ליציבותה.

את תוכן המסגרת, הקורות העיקריות, שהן אלו שיקבעו את המראה הסופי, האסתטי, של הפרגולה – נהוג לייצר מעצי אשוח או אורן מאחר והם קלים יותר מסוגי עצים אחרים. גם החיתוך שלהם שונה: דק יותר מאשר בפרגולה אחרת, כדי ליצור משקל כולל קל יותר. אופציה נוספת היא להתקין את קורות פנים הפרגולה מחומר אחר – פרגולה מאלומיניום או אלומיניום דמוי עץ – בהתאם למראה הרצוי.

פרגולת עץ תלויה, בשל היותה מבנה הנדסי מורכב שתלוי מעל פני הקרקע, תהיה לרוב צרה יותר מרוחבה של פרגולה "רגילה" ולכן היא מתאימה מאוד למרפסות ולאזורי כניסות לבתים.

איך מתקינים את הפרגולה?

לאחר פרזול המסגרת וחיבורה לקיר תתבצע הרכבה של קורות העץ בדוגמה הרצויה לפנים המסגרת. לאחר מכן הפרגולה תועלה באופן ידני או בעזרת מנוף קטן לאזור התלייה הרצוי ותוצמד למסגרת, ואז יימתחו מוטות הברזל לעבר אזור הקיר העליון לקיבוע הפרגולה. 

מחירי פרגולת עץ תלויה

בעוד הפרגולה עצמה זולה יותר לבנייה מפרגולה עומדת – מאחר ומדובר בשטח קטן ובמעט חומרים – עלות התקנת הפרגולה עולה יותר מאחר ויש צורך בתכנון הנדסי מורכב ובהתקנת תשתית תלויה יציבה כדי לשמור על תושבי הבית בטוחים לחלוטין. 

מחפשים מתקינים אמינים לתכנון ובניית פרגולת עץ תלויה יפהפיה? דברו עם המומחים שלנו ונשמח לעזור בהקדם!

תוכן עניינים
יוסי מזרחי
יוסי מזרחי

עם ניסיון של מעל עשור בתחום. מתקין מקצועי ומדיוק עם חשיבות רבה לפרטים הקטנים .

אהבתם? שתפו מאמר זה!
התקשרו עכשיו
רגע! לפני שאתם עוזבים...
השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם ללא התחייבות