פרגולה מעץ למרפסת – מה כדאי שתדעו

פרגולת עץ נותנות מענה למספר בעיות של מרפסת: היא מעניקה מחסה מהשמש הקופחת, מונעת מציפורים ללכלך את המרפסת, שומרת על ניקיון המרפסת ואפילו מוסיפה מימד עיצובי נאה לבית. 

קיימים שני סוגי פרגולות עיקריים: פרגולות אלומיניום ופרגולות עץ. בעוד הסוג הראשון הוא קל יותר ועמיד יותר, ולכן מומלץ במיוחד להתקנה במרפסות, הוא גם יקר יותר ולכן פחות מתאים לבעלי תקציב פרגולה מוגבל. במקרים כאלו נמליץ ללכת על הסוג הראשון: פרגולה מעץ למרפסת. לא מדובר רק בפתרון זול ותו לא, אלא גם בפתרון מדהים בפני עצמו. פרגולות עץ הן טבעיות, קרירות במיוחד, יפות מאוד (בזכות המראה הטבעי) וזולות יחסית.

עוד על פרגולות למרפסת

במידה ותרצו להתקין פרגולה מעץ במרפסת שצמודה לקרקע, המשימה פשוטה: תוכלו להקים אותה בכל גודל שתרצו ולבנות לה רגליים תומכות שישמרו על יציבותה כשהן מסתמכות על יציקות בטון בקרקע. 

אך אם תרצו להתקין את הפרגולה על מרפסת שמנותקת מהקרקע, יש לשים לב לכמה דגשים חשובים:

  • במקרה זה תוכלו לשמור על פרגולת העץ שלכם טוב יותר. מאחר והיא לא מחוברת לקרקע הסיכוי לכמות גדולה של מזיקי עץ קטן יותר. גם במקרה כזה חשוב להקפיד על צביעת הפרגולה בחומר דוחה חרקים מדי שנה.
  • מאחר ומדובר באלמנט כבד ומסיבי שאתם מוסיפים למרפסת שלכם, חשוב מאוד לבדוק מראש שהוא מותקן באופן מקצועי ומחושב כדי למנוע התרסקויות, התמוטטות ואסונות. הפרגולה יכולה להיות תלויה (כלומר, היא מסתמכת רק על חיבור לקיר הבית, ולעתים גם על כבלים שמחוברים לקיר ושומרים עליה) או להסתמך גם על חיבור לקיר הבית וגם על רגליים שיוצמדו לקירות המרפסת. בכל מקרה, שימו לב שבעל המקצוע שיבנה את הפרגולה מבצע חישובי בטיחות מראש כדי לשמור על המרפסת ועליכם.
  • כאשר מדובר בפרגולה מעץ על גבי מרפסת מנותקת מהקרקע, בחלק מהמקרים יש להשיג אישור קבלן שיבדוק שמשקל הפרגולה מתאים לתשתיות הבית. בדקו שבונה הפרגולות שלכם דואג לכך.
  • במידה ומבנה המרפסת מאפשר פרגולה תלויה, כדאי לבחור בה כדי לחסוך במקום במרפסת וליצור תחושת מרחב משמעותית – אין שום דבר שחוסם את הנוף.
  • מאחר והפרגולה עומדת במרפסת שלכם ומשתלבת במראה הבית, חשוב להתאים אותה לעיצוב החיצוני של הבית כדי ליצור מראה הרמוני ומעניין: בחרו עץ שמשתלב יחד עם צבעי הבית והחומרים ממנו הוא בנוי.
  • לבניית פרגולה מעץ למרפסת עדיף לבחור בסוג עץ קל יחסית כמו אשוח או אורן כדי למנוע מהמשקל הסופי של הפרגולה להיות כבד מדי.
  • כדי ליצור מראה מרפסת נעים וייחודי, שיאפשר לכם לנוח בה בכל שעות היממה, לשחק, לאכול ולבלות, נמליץ לשקול תוספות לפרגולה: גג אטום ממגוון חומרים שישמור עליכם מפני הגשם וישאיר את המרפסת יבשה, תאורת פרגולה או אפילו יריעות בד לסגירת הפרגולה במקרה הצורך, לצל או לבניית סוכה.

מחפשים איש מקצוע בונה פרגולות בעל ניסיון? המומחים האדיבים שלנו ישמחו לתכנן ולבנות עבורכם את הפרגולה היפה ביותר בסביבה!

תוכן עניינים
יוסי מזרחי
יוסי מזרחי

עם ניסיון של מעל עשור בתחום. מתקין מקצועי ומדיוק עם חשיבות רבה לפרטים הקטנים .

אהבתם? שתפו מאמר זה!
התקשרו עכשיו
רגע! לפני שאתם עוזבים...
השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם ללא התחייבות